Aanbod voor kinderen
Ik voorzie een breed aanbod. Hieronder vind je enkele voorbeelden, maar heb je nood aan iets anders, aarzel dan niet om me te contacteren!
Met kinderen werk ik het liefst live, dat werkt beter dan online. De sessies gaan door bij mij in Heverlee (Leuven).
Individuele begeleiding
Ik ga zowel met kinderen als met ouders aan de slag, afhankelijk van de hulpvraag en de leeftijd van het kind.
Hoe lang een traject duurt, hangt af van de specifieke vraag, maar ook van jouw kind. Elk kind en elke vraag is immers anders.
Elke kindersessie van een uur wordt opgesplitst in 45 à 50 minuten voor het kind en 10 à 15 minuten voor de ouders, om terug te koppelen wat we deden, extra vragen of problemen te bespreken, enz…
Kinderen mogen zelf bepalen of ik ook met de ouders deel wat ze me vertellen.
Enkele concrete voorbeelden:
Psycho-educatie
Wat betekent het om cognitief sterk functionerend (CSF) / hoogbegaafd / uitzonderlijk hoogbegaafd te zijn?
Wat zijn de leuke kanten daarvan? En wat zijn de minder leuke kanten?
Welke valkuilen en voordelen brengt dit met zich mee?
We gaan uiteraard ook in op de vragen en bedenkingen die je kind zelf heeft.
Mindset training
Is je kind bang om fouten te maken? Vermijdt het uitdaging en inspanning? Dit kan te maken hebben met de mindset.
Sommige CSF/ hoogbegaafde kinderen hebben een (te) vaste mindset. Ze gaan alle uitdaging vermijden en durven niet meer uit hun comfortzone komen. Dit kan leiden tot faalangst, onderpresteren,…
In dit traject gaan we aan de slag rond die mindset. We bekijken samen wat mindset juist is, wat de impact is van je mindset, waarom een groeimindset belangrijk kan zijn,…
Didactische doortesting
Heb je het vermoeden dat je kind al veel moeilijkere dingen aankan dan de aangeboden leerstof op school? CSF/ hoogbegaafde kinderen hebben vaak een voorsprong, dus dat zou best kunnen kloppen.
Door aan de slag te gaan met leerstof voor hogere leerjaren en gestandaardiseerde testen, kunnen we nagaan of dit klopt en meten hoe groot de voorsprong eigenlijk al is en op welke vlakken. Ook hiaten worden blootgelegd. Niet alleen het resultaat van de testen is belangrijk, maar ook de observaties: hoe gaat je kind om met die moeilijker leerstof?
Testen gebeurt meestal in meerdere sessies. Hoeveel sessies nodig zijn hangt af van wat er precies getest moet worden. Nadien plannen we ook een gesprek in waarbij ik de testresultaten met jullie bespreek.
Het is ook mogelijk om nadien een schoolgesprek in te plannen, zodat ik rechtstreeks met de school kan overleggen over wat wenselijk en haalbaar is voor jullie kind.
Je krijgt een verslag met daarin de resultaten en observaties, maar ook tips voor een aangepaste aanpak op school.